En känsla av finlandsfärja infann sig plötsligt...

Påskledigheten är slut och vardagen rullar på i vanlig ordning igen.
Och vilken påskhelg det var!
Helt fantastiskt underbart väder
och en massa umgänge med familj och vänner.. :)

På fredagen hade vi som jag berättade tidigare påskmiddag hemma hos päronen.
Lotta och Anders var hemma från Borås.
Min bror med familj var hemma från Skanör.
Mamma och Lotta hade gjort en supergod påskbuffé efter alla LCHF-dietens regler.
Nyttan med dieten kan diskuteras då det slank ner en och en annan öl,
nga glas vin och ngn snaps till maten...:)

Mamma hade ordnat en skaparstuga där alla skulle vara med.
Vi fick var sin pensel, ett stor pappersark på 1m x 3m låg på bordet ute i trägården
och en massa färger fanns att tillgå.
Temat var "cirkel" och det var bara till att börja skapa.
Resultatet kan ni se på bilden längre ner.

Isa, Stella och Leia fick leta efter påskägg och var höga på socker hela kvällen..:)

Lördagen började med huvudvärk i form av bakfylla efter allt pimplande kvällen innan.
Det rättade snabbt till sig efter kaffe, sol och långpromenad med mitt hjärta.

På kvällen hade jag och Ola planerat för en pubrunda.
Vi började på Karlmans.
Vi kom dit ganska sent och började nog inte äta förrän 21.30 kanske.
Mitt i maten satte DJ på musiken och discot var i full gång.
40 plussare som betedde sig som 20 åringar invaderade dansgolvet.
En känsla av finlandsfärja infann sig plötsligt
och maten smakade inte längre lika gott...:)
Satt och tittade på detta spektakel en liten stund och undrade
om man själv skulle hamna där på dansgolvet en dag...

För att balansera vågskålen ngt drog vi vidare till Mingel.
Alldeles för nyktra konstaterade vi att det var same same där
fast plötsligt var det där onyktra beteendet mer accepterat
då medelåldern sjönk med 15 år..:)
Somnade med nga öl i magen och nästan alla hjärnceller i behåll..:)


På söndagen körde jag och Ola till Olas morföräldrars sommarstuga
som ligger vid en liten sjö nere i Skåne.
En otroligt vacker plats!
Vi blev bjudna på mat och dryck av morföräldrarna och Olas föräldrar.
Gick en långpromenad runt sjön i det igen, helt fantastiska vädret
som avrundades med kaffe och kakor som belöning..:)

Vidare till Lomma där vi grillade tillsammans med gamla barndomsvänner till Ola.

På måndag blev det en heldag hemma hos päronen solandes vid polen.
En lycklig Isa som badade flera gånger i det inte så varma vattnet..:)

Idag har jag lämnat min Skeppshult på makeover hos Gösta (eller vad gubben nu heter)
i cykelaffären vid Tubbatorg.
Dags och ta tag i det här med och cykla till jobbet.
Vädret går ju inte att skylla på och bilen verkar inte må så bra av
körningar runt kvarteret...:S

Här följer ngn bild från påskhelgen.

Pussen, klappen och kramen





Kommentarer
Postat av: Tage

Gubben heter Tage... ;)

2011-04-28 @ 13:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0