Varannan-vecka-liv...

Det har nog aldrig hänt så länge jag jobbat som syrra
att jag skickat hem alla mina patienter på en fredag
så jag inte haft en enda patient att rapportera över
till kollegan som tar över..
Så blev det idag.
Det blev en minst sagt stressig eftermiddag
och till slut fick jag även skicka hem mig själv...:)

Så mycket som jag längtar efter helgen och fredagar
kan jag också tycka att det är jättejobbigt...
Som ensamstående singelmamma
hamnar man gärna någonstans mitt emellan två världar
och jag känner ibland att jag inte riktigt platsar någonstans...
Jag lever ett varannan-vecka-liv
då ena veckan är fullspäckad med träning, jobb, kompisar och fest
medans nästa vecka är tillängnat Isa, hennes olika aktiviteter och hemmakvällar.

Jag vänjer mig aldrig.
Jag försöker göra det bästa av situationen
och njuta av det bästa av två världar
men när jag inte har Isa längtar jag efter henne
och känner mig inte riktigt hel
och när jag har henne och när hon somnat på kvällen
kan jag känna mig som världens ensammaste människa.

Nu skulle jag inte för allt i världen vilja ha någonting i mitt liv ogjort
och jag är tacksam för allt som livet gett mig
men visst är det tufft ibland.

Nej, nu får jag lägga undan datorn
och ha lite kvalitetstid med Isa..
Det blir Talang 2010, chips och Rekorderlig cider (jordgubb/lime)...
 
Trevlig helg! :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0