Turbotorsk...nåå då....

Ett jäkla flängande på jobbet idag..
Vi var kort om folk. Ingen och ringa in...
Då är det bara bita i det sura äpplet och ta hela avdelningen själv...;)
Nästan.
Tur jag hade min fina usk och mina duktiga studenter.

Idag är det den 17 Maj!
En bra dag.
Norjes nationaldag för den som inte visste....
Pluggat lite nya Norska ord idag..
Vinglefitte, snuskepölse, fjuneflås och turbotorsk..
Mkt användbara ord...
Norska är ändå ganska kul.
Synd bara att man inte kan föra en seriös diskussion med en norrman..:)

Imorgon är jag ledig med Isa.
Hon har inskolning på Bode..
Det är helt sjukt att hon ska börja där!
Där har jag också gått.
Jag och min bror. Vi gick i ngn grupp för invandrarbarn.
Det var Mohammed, Waleed, Ali, Bacilio, min bror och jag.
Vi skulle lära oss svenska var det väl tänkt.
men vi lärde oss nog mer svärord på persiska än nånting annat...:)
Det var tider det.

Nähe...
ska avrunda kvällen med ett glas vin till
och den lär jag stupa i säng.

Natti!:)

Här är min bror som lärde sig svenska till slut... ♥





 




Kommentarer
Postat av: Mia

"Synd bara att man inte kan föra en seriös diskussion med en norrman.."



..för att man inte kan låta bli att skratta åt språket?



Pauliina, min lilla invandrare ;-) vill också lära mig svärord på persiska!

2010-05-17 @ 23:07:06
URL: http://esmivida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0