Sammanfattning av SRF -10

Inledde festivalen i torsdags tillsammans med min söta Mia.
Regnet låg i luften men vi hade våra fina gummistövlar på..:)
Stod vid inträdet och muddrade och kollade armband från klockan 18 till 02...
Tiden gick väldigt snabbt och det var egentligen bara de två sista timmarna då Aerosmith spelade
då det kändes jäkligt trist att stå där...
Men vi hörde många av låtarna upp ifrån inträdet
och tack vare lite flört med chefen så fick vi även gå ifrån och lyssna på ett par låtar..:)

Festivalbesökarna var på gott humör och det var vi också!
Hade ont i smilbanden efter alla skratt och armar och ben efter muddring...
Komplimangerna flödade och av ngn anledning var kön alltid längst där vi stod..:)
Fick klämma lite på en kändis också vilket var extra fint...
Idoljury-Andreas skulle tydligen också se Aerosmith..:)

På fredagen var vi lediga.
Då hade vi planerat att bl a se Billy Idol som jag lyssnade en del på för en massa år sedan!
Min mkt coolare kusin som bor i Helsingfors hade fullt med plancher på Billy Idol i sitt flickrum
och det var hon som fick mig att börja lyssna på honom.
Konserten var ok. Gubben hade åldrats men hade fortfarande samma snygga drag som då...
Det var lite nostalgi! :)

På lördag var det jobb igen...
Kanske inte riktigt lika upplagda...men det var bara att sätta igång..
Vädret var på topp när vi kom men det blev fruktansvärt kallt på kvällen!
Hade underställ, två tröjor, jacka och fodrade stövlar men jag frös ändå..:)

När det var dags för Guns n Roses ville vi bara därifrån och inta publiken..
Återigen lite fjäsk med chefen som den här dagen var en annan
och det funkade precis lika bra..om inte bättre..Vi fick sluta!
Yeaaah! :)
Axel vägrade tydligen komma upp på scen! Folk började lämna festivalplatsen...
När han väl kom upp 50 min försenad (!) lät det för jävla illa.
Jag vet inte om det var pga vinden men det var ingen bra...
Förväntningarna var ju förstås skyhöga och det gjorde ju inte saken bättre.
Det var trista ballader från nya skivan och konstiga gitarrsolon..
Kunde han inte bara rockat loss och gjort en grym festivalavslutning med
alla gamla låtar!
Efter ungefär halva konserten bestämde vi för att åka hem...

Måste ändå säga att jag fick en bra bild av Rocken!
Jag mötte inte på en enda otrevlig människa och ändå muddrade vi tusentals!
Vädret kunde varit bättre och jag hade kanske önskat lite andra band
men det var ändå ok! :)
Jag tror att jag aldrig mer kommer att jobba på festivalen som vi gjorde i år
utan nästa gång kommer jag nog att betala för mitt armband..
Men det var en rolig upplevelse
och det var kul att träffa på alla galna rockers! :)





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0