Elfte Maj...

Vad är det för en dag..
Vad är det för en dag..
Nej det är ingen vanlig dag
för det är Mörrums nationaldag!
Hurra hurra hurra...

Det är helt galet att en liten håla som Mörrum har skapat sig en egen dag.
Laxfesten i Mörrum. Den traditionella notdragningens dag.
Fast jag förstod aldrig som liten att man egentligen firade laxfiskets startskott..
Och vaför hade inte Asarum sin nationaldag..
Fast vad hade vi och fira där?
Vad är Asarum känt för liksom..

Jaja.
11 Maj får mig att tänka tillbaka på dessa skrangliga karuseller.
Dom gnisslade o knakade..
Det är ett jävla under att det aldrig hände nga olyckor...
Man drack Slushpuppys tills man mådde illa och krängde i sig varma chips.
Spananade in alla snygga killar från andra skolor.

Ja det var tider det.
Jag kanske borde åka till Mörrum och kolla läget..
kanske köpa mig ett paket gräddbullar eller nåt.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0